قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

گزارش نشست به تاریخ   ۱۶ مرداد ۱۳۸۶    به دبیری هدا و کمک دبیریبردیا
زمان شروع نشست و همراهان حاضر :
نشست حول موضوع پیشرفت خود و با گردهم آمدن به ترتیب خانمها و آقایان فائزه-ناهید-زهرا(مهمان ناهید)-بردیا-هدا-ساسان-پویا-سینا-حمید-سعید در ساعت ۵ آغاز و در ساعت ۵:۲۰ دقیقه رسمی گردید و آیین نشست برای حاظران خوانده شد.
سعید در همان چند دقیقه آغاز نشست از نشست خداحافظی کرد.
معرفی کتاب درد جاودانگی توسط : فائزه
این کتاب که نوشته میگل داونامونو است. این کتاب یک کتاب در رسته عرفانی – فرهنگی – خودشناسی بوده که نویسنده سعی در تشویق خواننده به خودانتقادی دارد و در نهایت او را در برانگیختن خودش به سوی پیشرفت خود و تعالی خویشتن خویشش همراهی و هدایت می کند.
و باز در هر مرحله سعی در هدایت فرد به سوی خرابات دارد تا بخشهای ضعیف منش و شخصیت فرد در آنجا توسط خود شخص ویران گردد و بر این بستر از نوع شخص به ساختن منش و شخصیتی نو بپردازد…
گوینده سخن زیبا : حمید
حمید شعری از عباس معروفی با عنوان سیب و همچنین دو شعر سروده خویش را با عنوان های کنسرت نیمه شب و نام تو را در قالب سخن زیبا برای گروه در ساعت ۵:۳۸ دقیقه خواند.
نکات قابل ذکر :
سعید در وقت درخواستی خویش در قالب باشگاه تئاتر و موسیقی با مسوولیت خودش و آرزو و زیر نظر و مدیریت ناهید؛ همراهان را دعوت به دیدن تئاتر عشقه نمود.

پویا مدیر باشگاه فیلم و سینما در وقت درخواستی خویش همراهان را برای هماهنگی بیشتر و بهتر با باشگاه فیلم و سینما فراخواند و از آنان دعوت نمود که برنامه های تفریحی سینمایی را با هماهنگی با این باشگاه اجرا کنند تا همدلی در گروه در این زمینه نیز افزایش یابد و دیگر اینکه با ارایه لیست فیلم هایمان به این باشگاه؛ خودمان را در ایجاد یک آرشیو فیلم همراهی کنیم تا این آرشیو را به اشتراک همدیگر بگذاریم.

گفت و شنود آزاد با موضوع : پیشرفت خود در قالب گفت و شنو
در این نشست درباره ارتقای خود در قالب کتاب ۷ عادت مردمان موثر گفت و شنود کردیم. که اندیشه هایی که به میان آمد را در زیر خواهیم خواند…

– شخصیت همچون یک نقاب یا پرسونا بوده و سطحی تر است در حالیکه منش درون ماست و عمقی تر است.
– درباره تاثیر برداشت در پیشرفت خود صحبت شد. اینکه کسی که بر اساس برداشتی نادرست برای پیدا کردن یک آدرس در شهر تبریز نقشه شهر سنندج را بدست دارد قطعا به جایی نخواهد رسید. یا کشاورزی که بر اساس برداشتی نادرست در زمین کشاورزی خود جو کاشته و بر این گمان بوده که گندم کاشته قطعا گندم درو نخواهد کرد. پس برداشت های آگاهانه و درست و نوع نگرش واقعی ما و نه بدبینانه و نه خوشبینانه ما ؛ تاثیر ژرفی بر پیشرفت و ارتقای ما خواهند داشت.که اگر درست در نظر گرفته شوند ما به راه درست خواهیم رفت و در غیر این صورت از مسیر درست به بیراهه خواهیم رفت.
– هر پیشرفت علمی بدست آمده از تغییر برداشت ها و گسست از سنت پیشین و برداشت گذشته است.
– درباره برداشتهای مبتنی بر اصول اساسی صحبت شد اصول اساسی اصولی هستند که در رشد و ارتقا و دگرگونی فرد موثر بوده و با تعصب و جانبداری ناآگاهانه به وضعیت پیشین و گذشته همراه نیست.
– درباره عظمت اصلی و عظمت فرعی و تاثیر آن در ارتقای فردی و جمعی صحبت شد.
-هنگامی که در مسیر ارتقای خویش گام بر می داریم و به مشکلی بر می خوریم بهتر است که زوایه نگرش خود به مشکل را دگرگون کنیم تا با ارتقا یافتن به سطحی تازه تر و نوین تر بتوانیم از آن مشکل گذر کنیم.
– رنچ را با تغییر برداشت می توان بهتر تحمل کرد. می توانیم به رنج و مشکلمان نیندیشیم و به تمرکز ذهن و انرژی روی آن انرژی را روی پیدا کردن یک راه حل متمرکز کنیم و با این تغییر برداشت و نگرش می توانیم خود را ارتقا دهیم و از رنجمان بکاهیم.

زمان پایان نشست :
ساعت ۷:۵۰ دقیقه
برنامه نشست آینده :
مسوولیت های زیر توسط همراهان زیر داوطلبانه بر عهده گرفته شد.
دبیر : شهاب
کمک دبیر: پویا
کتاب : ناهید
سخن زیبا: ساسان

 

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 45 = 52