قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

تاریخ نشستموضوعات نشستدبیر نشست
۲۷ آبان ۱۳۸۳کتاب سیذارتا ، ضرب المثل، نتایج رای گیریها و بحث ارزش و ضد ارزشایمان
به نام خدا

جلسه در ساعت ١٧:٣۵ و با حضور شهرام، سینا، دریا و ایمان رسمیت یافت.

در ابتدای جلسه، شهرام به معرفی کتاب سیذارتا اثر “هرمان هسه” پرداخت. به گفته وی موضوع و محور این کتاب حول شخصیت “بودا” می باشد.

کتاب سیذارتا ، داستان انسانی است پرسشگر، که همواره به دنبال علت معلولهای جهان است. او با استفاده از این خصوصیت، جهان مادی و جهان معنوی را در کنار هم قرار می دهد تا به این طریق به نیروانا که همان کمال مطلق است، دست یابد.

سپس شهرام مختصری در مورد عرفان توضیح داد. عرفا از دید او فقط مولوی و حافظ و خیام نیستند، بلکه ویکتور هوگو، هرمان هسه و دیگر افراد برجسته نیز در دسته عارفان قرار می گیرند.

بعد از معرفی کتاب سیذارتا توسط شهرام، نوبت به سینا رسید تا ضرب المثل یا جمله حکیمانه ای را برای دیگران بیان کند. او سه بیت شعر خواند که مضمون دو بیت از آنها انتقاد پذیری بود و سومی به صورت زیر بود:

جان فدای نفس نادره مردانی باد           که کم و بیش نگشتند ز هر بیش و کمی

نتایج رای گیری

پس از خواندن این سه بیت زیبا از طرف سینا، نتایج رای گیریهایی که در یاهو گروپ گذاشته شده بود، اعلام شد. این نتایج به شرح زیر است:

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

 

– فقط عکس کسانی که تمایل دارند، در یاهو گروپ گذاشته می شود. ضمناً عکس ها باید حجاب مناسب را دارا باشند.

– ایمیل هایی که مطالب بدآموزی نداشته باشند، حتی با طنز قشر خاصی را زیر سئوال نبرند و شامل مطالب آموزنده و مفید باشند، به یاهو گروپ ارسال می گردند.

– برای جذب اعضا به گروه نیک اندیشان، افراد مشخصی را دعوت می کنیم.

توضیح: تعریف “افراد مشخص” در آینده نزدیک بیان خواهد شد.

– وزن رای افراد گروه برابر می باشد.

– عنوان “شورای مرکزی” برای اعضای هیئت تصمیم گیرنده انتخاب شد.

توضیح: به دلیل پیشنهاد جدید “رحمان” مبنی بر عنوان “شورای هماهنگی” و به دلیل موافقت برخی اعضای گروه با این عنوان، پیشنهاد رحمان به همراه دیگر عناوین به رای گیری گذاشته می شود؛ ولی تا مشخص شدن نتیجه رای گیری عنوان “شورای مرکزی” با هدف اطلاق به این هیئت به کار می رود.

 

تصمیم گیری بعدی گروه در این مورد بود که ایمان، دو ایمیل قبلی خود را که به یاهو گروپ فرستاده، به اعضای گروه بفرستد و سپس گروه، طی یک رای گیری، نسبت به فرستادن و یا نفرستادن ادامه این دو ایمیل تصمیم گیری کند.

بحث آزاد

بعد از این مباحث، بحث آزاد “ارزش ها و ضد ارزش ها” با تاخیر قابل ملاحظه ای شروع شد. که از این مسئله می توان به عنوان یکی از نقاط ضعف دبیر جلسه نام برد.

از دیدگاه شهرام، ارزش و ضد ارزش با فطرت انسانی قابل تشخیص است. متاسفانه به دلیل زمان محدود و به پیشنهاد سینا و موافقت سایر اعضای گروه، ادامه بحث به هفته آینده موکول گشت.

 

برای هفته آینده، شهرام، اعضا را با ضرب المثل و یا جمله حکیمانه ای آشنا خواهد کرد. همچنین ایمان، کتاب کوری را معرفی می کند. بحث بندهای اجرایی گروه هم حول محور چگونگی امتیاز بندی اعضای گروه خواهد بود.

 

جلسه در ساعت ١٩:۴۵ خاتمه یافت.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 56 = 59