بیندیشید و ثروتمند شوید

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

فهرست عناوین این مطلب:

بیندیشید و ثروتمند شوید

ثروت به یک باره به وجود نمی آید. برای ثروتمند شدن باید توانمدی ها و مهارت های مورد نیاز را داشته باشید. مهارت هایی که به کمک آنها می توانید ثروتمند شوید و به تبع آن به بسیاری از آروزهای خود برسید. اما صرف رسیدن به ثروت موجب خوشحالی نیست. بلکه وقتی می توان از ثروتمند شدن لذت برد که در پس درایتی، حاصل شده باشد. شما باید این ویژگی را داشته باشید تا بتوانید بیندیشید و ثروتمند شوید. ثروتی که با اندیشه حاصل شود، به راحتی از بین نمی رود و به کمک آن می توان گام های موثری را در زندگی فردی و اجتماعی برداشت.

در این مقاله سعی می کنیم که به شما یاد بدهیم تا بیندیشید و ثروتمند شوید. بدین منظور کتابی را معرفی می کنیم که عنوان کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» است. با مطالعه این کتاب می توانید بیندیشید و ثروتمند شوید! در ادامه ابتدا مختصری از کلیت کتاب را برای تان شرح می دهیم. سپس نکات کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را در خصوص نحوه تعقل و ثروتمند شدن بیان می کنیم.

خلاصه ای از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل نویسنده آمریکایی است. کتاب مذکور یکی از بهترین کتاب هایی است که روش های موفقیت در کسب و کار را بیان می کند.  ناپلئون هیل برای نوشتن این کتاب از «اندرو کارنگی» کمک و مشاوره های بسیاری گرفته است.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید دارای ۱۶ فصل است و در هر فصل آن ناپئون هیل رازهایی در خصوص ثروتمند شدن را بیان کرده است. این کتاب حاوی رازهای بیش از ۵۰۰ نفر از ثروتمندان دنیا است. با مطالعه این کتاب اطلاعات جامعی به دست می آورید و متوجه خواهید شد که با روش های ساده می توان از صفر به صد رسید و ثروتمند شد. چرا که اصول ذکر شده در این کتاب مجموعه ای از تجارب افراد ثروتمند است. افراد ثروتمندی که آنها حقیقت دارند و افسانه نیستد.

در هرشغلی که هستید با خواندن کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید می توانید با رموز موفقیت در شغل خود آشنا شوید و به تبع آن ثروتمند شوید. اکنون به منظور آشنایی شما با کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، توضیحاتی در خصوص فصول ۱۶گانه کتاب ارائه می کنیم.

فصل اول: قدرت تفکر

در فصل اول کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، ناپلئون هیل بیان نموده است که افکار قابلیت تبدیل شدن به اشیاء را دارند. به این توضیح که وقتی افکار با پافشاری برای رسیدن به خواسته ها ترکیب می شوند به صورت قابل ملاحظه ای توانمند می شوند. ناپلئون هیل در این فصل به گفته روانشناسان اشاره می کند و می گوید:

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

وقتی کسی واقعا آماده چیزی یا هدفی باشد آن هدف واقعا محقق می شود.

فصل دوم: خواستن نقطه آغاز تمام موفقیت ها است

برای شروع برای رسیدن به هر موفقیتی فرد باید عزم و اراده کافی داشته باشد. و به عبارتی خواهان موفقیتی باشد که آرزوی آن را دارد. در فصل دوم کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، ناپلئون هیل ۶ گام عملی برای ثروتمند شدن بیان می کند که به شرح زیر است:

  1. ابتدا در ذهن خود مشخص کنید که مقدار پولی که می خواهید چقدر است. صرف اینکه بگویید «پول زیاد می خواهم» کافی نیست.
  2. به طور کامل و دقیق مشخص کنید با پولی که می خواهید داشته باشید قرار است چه کار کنید.
  3. برای دست یابی به ثروت و داشتن آن تاریخ معینی را مشخص کنید.
  4. برای دست یابی به ثروت طرح مشخصی را بریزید و در خصوص انجام آن دست بکار شوید.
  5. در خصوص مقدار پولی که می خواهید داشته باشید عبارت دقیقی را بنویسید، محدوده زمانی رسیدن به آن را هم تعیین کنید. همچنین هدف خود را نیز از داشتن پول بنویسید و در نهایت طرحی را که به کمک آن قرار است، ثروتمند شوید را هم توصیف کنید.
  6. عبارتی را که نوشته اید روزی دو بار، یعنی قبل از استراحت شبانه و بعد از بیدار شدن از خواب با صدای بلند بخوانید. و قبل از خواندن عبارت خود را صاحب پول و دارایی تصور کنید و به آن باور داشته باشید.

فصل سوم: ایمان؛ تجسم و باور رسیدن به خواسته

گام سومی که در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید بیان شده است داشتن ایمان برای رسیدن به خواسته است. در تعریف ناپلئون هیل منظور از ایمان، ماده شیمایی ذهنی است که وقتی با ارتعاش فکری مثبت ترکیب می شود منجر به باور افزایش رسیدن به خواسته می شود. در این فصل راهکارهای چگونگی تقویت ایمان، فرمول اعتماد به نفس و … نیز توضیح داده می شود.

بیندیشید و ثروتمند شوید

فصل چهارم: تلقین به خود (خود القایی) واسطه ای برای تاثیر گذاری بر ضمیر ناخودآگاه

خود القایی منجر به افزایش اشتیاق برای رسیدن به خواسته محسوب می شود. نکته مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که هر دستوری را که ضمیر ناخودآگاه انسان به او بدهد به آن یقین پیدا می کند و تمام تلاش خود را می کند تا آن را محقق نماید.

فصل پنجم: دانش تخصصی: تجربه ها یا مشاهدات شخصی

به عقیده ناپلئون هیل دانش دو بخش است. دانش عمومی و تخصصی. دانش عمومی در جذب ثروت کاربرد ندارد. افراد موفق در همه زمینه ها مدام برای کسب دانش تخصصی خود تلاش می کنند. کسی که مطالعه را صرفا به به دلیل پایان یافتن دوره تحصیلی خود متوقف کند، محکوم به عدم موفقیت است.

فصل ششم: تخیل، کارگاه ذهن

ششمین توصیه ناپلئون هیل درباره ثروتمند شدن در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید تخیل است. هر چیزی را که بتوانیم تخیل کنیم توان رسیدن به آن را به دست می آوریم. تخیل دارای دو نوع ساختگی و خلاق است. لذا به کمک تخیل سازی به راحتی می توانید به ثروت برسید.

فصل هفتم: برنامه ریزی سازمان یافته: تبلور خواسته در قالب عمل

در این فصل کتاب راهکارهایی برای عملی کردن خواسته ها به مخاطب آموزش داده می شود. در صورتی که راهکار اول مناسب نبود باید به سرعت راهکار دوم را امتحان کرد و به همین ترتیب پیش رفت. ناپلئون هیل در این قسمت ادیسون را مثال می زند و می گوید: ادیسون قبل از این که لامپ را اختراع کند، ده هزار بار شکست خورد و در نهایت به موفقیت رسید.

فصل هشتم: تصمیم گیری: بر تعلل و مسامحه کاری مسلط شویم

در فصل هشتم کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید، تعلل نقطه مقابل تصمیم گیری محسوب شده. برای موفقیت لازم است که همه بر آن چیره شوند. در نتیجه به راحتی نباید تحت تاثیر خواسته ها و نظرات دیگران قرار گرفت.

بیندیشید و ثروتمند شوید

فصل نهم: تلاش مدوام برای تحریک و تقویت ایمان

از نظر ناپلئون هیل، پیگیری عنصری ضروری برای تبدیل خواسته به واقیعت است. به نظر هیل پشتکار هیچ جایگزینی ندارد و هیچ ویژگی جای آن را نمی گیرد. کسانی که به پشتکار عادت دارند در مقابل شکست بیمه شده اند.

فصل دهم: قدرت ذهن خردمند و استاد: نیروی محرک

از دیگر راهکارهای کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید ضرورت برخورداری از قدرت برای موفقیت در ثروت است. قدرت هم برای کسب پول لازم است و هم برای حفظ آن پس از به دست آوردن.

فصل یازدهم: تسلط بر تغییر و تبدیل رابطه جنسی

از آنجایی که تمایل جنسی یکی از قدرتمندترین خواسته های بشر است، نباید به هیچ وجه آن را سرکوب و یا مهار نمود. با روش های خلاقانه ای می توان انرژی جنسی را به سمتی هدایت کرد که زمینه ساز موفقیت شود. تبدیل انرژی جنسی به تمرین، قدرت اراده و اصمینان نیاز دارد و پاداش آن ارزش تلاش را دارد.

فصل دوازدهم: ضمیر ناخودآگاه حلقه ی ارتباطی

روزانه بدون اینکه بدانید همه نوع تکانه های فکری به شما هجوم می آورند که برخی از آنها مثبت بوده و برخی هم منفی هستند. شما باید تلاش کنید تا فکرهای منفی را خفه کنید و با کمک افکار مثبت بر ضمیر ناخوداگاه خود، برای رسیدن به خواسته های تان تاثیر بگذارید.

فصل سیزدهم: مغز ایستگاه ارسال و دریافت فکر

اصل خبر رسانی عاملی است که با آن احساس یا هیجان خود را با افکار خود ترکیب می کنید و آن را به ضمیر ناخودآگاه خود می دهید. بدین صورت برای موفقیت خود گام مهمی را برمی دارید.

بیندیشید و ثروتمند شوید

فصل چهاردهم: حس ششم دروازه ای به معبد حکمت

در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید منظور از حس ششم بخشی از ضمیر ناخودآگاه دانسته شده است که به آن تجسم خلاق می گویند. با پرورش حس ششم فرشته ای نگهبان به سراغ شما می آید که در تمام مدت درِ معبد حکمت را برای تان می گشاید و راه را برای ثروت اندوزی شما هموار می کند.

فصل پانزدهم: چگونه شش ترس اساسی را گول بزنیم

در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید شش ترس پایه ای شامل: ترس از فقر، انتقاد، بیماری، از دست دادن عشق کسی، پیری و ترس از مرگ ذکر شده است. و نحوه ی مهار این ترس ها با هدف کسب ثروت آموزش داده شده است.

فصل شانزدهم: کارگاه شیطان

آخرین فصل کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید از شیطان بزرگی سخن می گوید که به راحتی قابل رویت نیست و توان بالایی در کاشت بذرهای شکست در زمین حاصل خیز دارد. این شیطان بزرگ همان تاثیرات منفی است که غفلت از آن می تواند یکی از عناصر اصلی شکست به شمار آید.

نتیجه

مطالب گفته شده خلاصه ای کوتاه از کتاب مشهور بیندیشید و ثروتمند شوید بود. امیدواربم این مقاله موجب ترغیب شما به خواند کتاب مشهور قرن بیست و یک باشد.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 81 = 90