دلایل تسلیم نشدن

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

همه ما گاهی اوقات این تجربه را داشته ایم که بر سر دو راهی ادامه دادن و یا متوقف شدن ایستاده باشیم. از جایی شروع کرده ایم؛ تصمیمی را بر اساس اهدافمان انتخاب کرده ایم؛ مثلا برای تحصیل در دانشگاه، خرید یک خانه جدید، یا راه اندازی یک کسب و کار جدید و … در مسیر انجام دادن کار قرار گرفته ایم. آن را شروع کرده ایم و تا جایی را با انرژی پیش رفته ایم. اما پس از مدتی آن هدف جذاب تبدیل به یک کار یک نواخت و خسته کننده ای شده که به سختی آن را تحمل می کنیم. و یا شکست ها و نا امیدی هایی را در زندگی مات تجربه کرده ایم که ادامه راه را دشوار می کند. در نتیجه کم کم به سمت تسلیم شدن پیش می رویم.

اما اینکه دست از تلاش بکشیم و تسلیم شویم، یعنی ناکامی و شکست را پذیرفته ایم. این در حالی است که انسان های موفق هرگز تسلیم شدن بی چون و چرا در برابر سرنوشت را نمی پذیرند و به شکست تن در نمی دهند. آنها خود را فردی کامیاب و موفق و موثر می دانند که می توانند در هر موقعیتی بر زندگی خود اثر بگذارند و در آن تغییراتی ایجاد کنند. مسیرشان را تغییر دهند و با ناملایمات بجنگند.

اما اگر تسلیم نشدن راحت بود، همه ما هیچ وقت تسلیم نمی شدیم. درست است که تسلیم نشدنکار سختی است، ولی روش هایی وجود دارد که می توان از طریق آن در سخت ترین شرایط انگیزه تان را برای ادامه دادن حفظ کنید و تسلیم نشوید.

در ادامه این مقاله دلایلی که نباید به خاطر آنها تسلیم شوید را به اختصار بیان می کنیم و پس از آن روش های تسلیم نشدن را می آوریم.

فهرست عناوین این مطلب:

چرا نباید در زندگی تسلیم شویم؟

شما باید به تلاشتان ادامه بدهید و تسلیم نشوید به خاطر این دلایل:

دلایل تسلیم نشدن

دلایل تسلیم نشدن

۱- ممکن است همه چیز را امتحان نکرده باشید

محقق نشدن رویاها باعث درجا زدن می شود و حالتی از سرگردانی را به وجود می آورد. خودتان را کنترل کنید. تمرکز کنید و به راه حل های ممکن دیگر فکر کنید. از دیگران و افراد با تجربه حتما مشورت بگیرید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

۲- شکست ها، آینده را تعیین نمی کنند

گذشته را در گذشته خاک کنید و فقط از آن درس بگیرید. شما روزهای بهتری در پیش دارید. روی خودتان کار کنید و برای روزهای بهتر آماده شوید.

۳- مسئولیت پذیر و متعهد باشید

وقتی به تصمیماتی که گرفته اید متعهد باشید و پای مسئولیت آن بایستید، نباید به تسلیم شدن فکر کنید. در این صورت زندگی راه های جدیدی به روی شما باز می کند.

۴- در صورت تسلیم شدن می خواهید چه کاری بکنید؟

فرق شما در صورت تسلیم شدن با کسی که تسلیم نشده در این است که او نصف راه باقی مانده را ادامه می دهد و به نتیجه می رسد و شما نصف راه رفته را باز می گردید، بدون هیچ نتیجه ای. در این میان بازنده شمایید.

۵- قبل از موفقیت دوران سختی وجود دارد

همیشه نزدیکترین مرحله به موفقیت، سخت ترین مرحله است. اگر دوران سختی را می گذرانید یعنی در نزدیکترین مرحله به موفقیت هستید. این یعنی اندکی تحمل دیگر شما را به راحتی روزهای موفقیت می رساند. پس تسلیم نشوید. و ادامه بدهید.

چگونه تسلیم نشویم؟

روش های برای تسلیم نشدن

دلایل تسلیم نشدن

۱- مثبت اندیش باشید

این کار بسیار مهم بر کل اخلاق و رفتار و تصمیم گیری های شما اثر می گذارد. یک امر درونی و ذهنی است و به تلاش خود شما بستگی دارد. نقاط مثبت خود، دیگران و دنیا را ببینید و روی قوت های خود متمرکز شوید. با این نگرش مثبت فرصت می یابید تا با دید «من می توانم» بر مشکلات فائق آیید و از فکر تسلیم شدن بیرون بیایید.

در نقاط حساس و بحرانی کارها و دوراهی هایی که بین تسلیم شدن و ادامه دادن گرفتار شده اید، بزرگ نمایی کردن نقاط ضعف و منفی بافی را کنار بگذارید. غم و غصه ها را فراموش کنید. این ها انرژی باقی مانده شما را نیز از بین خواهد برد. برای مثبت اندیشی هم صحبتی و همنشینی با افراد مثبت اندیش نیز می تواند برایتان مفید باشد.

۲- خود را از گذشته رها کنید

اگر درگیر اتفاقات گذشته باشید، گذشته شما تعیین می کند که در مورد اتفاقات زمان حال و آینده چگونه تصمیم بگیرید. پس شکست های گذشته در حال و آینده ادامه می یابد و رنگ خود را به آن می دهد. در مسیری که در آن قرار گرفته اید و دچار شکست یا دلزدگی و توهم تسلیم شده اید؛ راه فراری از گذشته پیدا کنید. به یک ریسک  دست بزنید یا مشغول یک سرگرمی شوید. که به شما امکان رویا پردازی خلاقانه بدهد.

۳- تناسب کار و زندگی تان را حفظ کنید

عدم برقراری تعادل کافی و مناسب بین کار و زندگی از مواردی است که بعد از مدتی افراد را دچار مشکلاتی می کند که نهایتا در یکی از عرصه ها فرد را وادار به تسلیم می کند. داشتن نظم و نیز قرار دادن زمان های کافی و حداقلی برای هر کدام از عرصه های زندگی اجازه نخواهد داد که کار به جاهای باریک بکشد.

هر کسی برای زندگی، کار، دوستان و خانواده اش می تواند بهترین برنامه ریزی و تعادل را که موجب رضایت خاطر باشد تهیه کند. این امر ابتدائا به عنوان پیشگیری است. ولی در میانه راه نیز می تواند جبران کننده خوبی باشد.

۴- از تغییرات استقبال کنید

همیشه قرار نیست همه چیز طبق برنامه ریزی و پیش بینی شما پیش برود. و این حتما به معنای بروز یک فاجعه نیست. گاهی یک تغییر پیش بینی نشده به معنی یک کشف جدید، یک جهش ناگهانی و یا تجربه ای متفاوت است. تمام این ها به رشد شما کمک خواهد کرد. مثبت اندیشی مرحله اول را در مواجهه با تغییرات نشان دهید. جا نزنید. وقت تسلیم شدن نیست. اندکی صبر و گشودگی اندیشه در پذیرفتن تغییرات، آرامش شما را برای ادامه دادن مسیر تآمین می کند.

دلایل تسلیم نشدن

۵- پذیرفتن اشتباهات و عبرت گرفتن از آنها

تسلیم نشدن به معنی اشتباه نکردن نیست. همه چیز را همگان دانند. پس امکان اشتباه وجود دارد. ولی طرز برخورد با آن مهم است. بازسازی بعد از هر شکست به شما کمک می کند که تسلیم نشوید. وگرنه تصور اینکه هرگز اشتباه نخواهید کرد غیر ممکن است.

عبرت گرفتن از اشتباهات به شما کمک می کند تا با اندیشیدن به مراحل کاری که انجام داده اید پی به خطاهای تصمیم هایتان ببرید و در شرایط مشابه آینده از آنها جلوگیری کنید. هزینه ای که برای هر اشتباه می پردازید چه مالی و چه غیرمالی، را به عنوان پس اندازی بدانید که سرمایه زندگی شما خواهد بود.

هیچ گاه این واقعیت را فراموش نکنید که می توانستید بهتر رفتار کنید، تا یاد بگیرید که همیشه در حال عبرت گیری و یادگیری باشید.

۶- از طریق یادگیری مداوم، شناخت خود را افزایش دهید

با افزایش دانش و آگاهی تان می توانید اطلاعات بیشتری در هر زمینه ای کسب کنید تا به شما کمک کند در موقعیت های مختلف بتوانید با آرامش بیتری تصمیم بگیرید و گزینه های بیشتری برای انتخاب کردن داشته باشید. خواندن کتاب، روزنامه و سایت های اینترنتی و … می تواند به دانش شما بیفزاید.

با کارشناسان به مباحثه بپردازید. فیلم های آموزشی ببینید. مشاوره بگیرید. در کارگاه های آموزشی شرکت کنید و از افراد با تجربه راهنمایی بگیرید. تا زمانی که بدانید مطالبی وجود دارد که می توانید آنها را یادبگیرید، تسلیم نخواهید شد.

۷- صبوری کنید و به تلاشتان ادامه دهید

چشم انتظاری همیشگی برای وقوع یک اتفاق خوشایند دلیل دیگری است که ممکن است شما را به تسلیم شدن وادار کند. مثلا ممکن است برای پیدا کردن یک شغل به ۱۰ موقعیت شغلی رزومه بفرستید و کار را تمام شده بدانید. اما باید بدانید که مسیر موفقیت از شکست عبور می کند! پس نباید مانع تلاش کردن شما باشد و نباید باعث شود قبل از شروع کردن، کار را تمام شده فرض کنید. مشورت کردن با کسی که قبلا شرایط شما را تجربه کرده گزینه مناسبی است که می تواند به شما کمک کند.

شاید از ۱۰ موردی که برای آنها رزومه فرستاده باشید هیچ تماسی با شما نگیرند. اما دوست شما که به تازگی مشغول به کار شده است، وقتی از تجربه خود برای شما تعریف می کند، از ۷۰ شرکتی تعریف می کند که برایشان رزومه فرستاده و هیچ تماسی با او نگرفته اند. این گفت و گو شما را برای تسلیم نشدن و ادامه دادن راهتان برای پیدا کردن یک شغل مصمم می کند. صبوری کردن در بسیاری از کارها تنها راه حل ممکن است. بسیاری از امور به زمان کافی نیاز دارند تا حل بشوند. پس تسلیم نشوید و به تلاشتان ادامه دهید.

۸- با سختی ها بجنگید

اصلا قربانی درماندگی نشوید، وگرنه هیچ راهی برای پیروزی نخواهید داشت. مثبت اندیشی و تغییر را به کار بگیرید تا از درماندگی رها شوید.

روابط اجتماعی تان را تقویت کنید و با سخن گفتن با دیگران امیدتان را افزایش بدهید. اینگونه بر مشکلات راحت تر فائق می آیید. سخن گفتن با دیگران به کاهش استرس تان نیز کمک می کند.

اهل عمل باشید و فقط به مشکلات و سختی ها فکر نکنید. برنامه ریزی کنید و به دنبال اجرا کردن راه حل هایی باشید که تا به حال آنها را انجام نداده بودید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

73 + = 74