قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

گزارش نشست به تاریخ   ۲۰ شهریور ۱۳۸۶    به دبیری فریبرز و کمک دبیری فائزه

زمان شروع نشست و همراهان حاضر :

نشست این هفته گروه نیک اندیشان با معرفی کتاب فروغ خاور و بحث پیرامون ارتقاء خود. با حضور به ترتیب خانمها و آقایان : فریبرز ، نینا ، بردیا ، مهدیه ، فائزه ، فرناز ،سینا ، شهاب ، فروغ ، مهسا ساعت ۵.۲۵ دقیقه رسمی گردید و آئین نشست به همراهی همراهان مرور شد .

معرفی کتاب فروغ خاور توسط : بردیا

کتاب فروغ خاور کتابی در رسته شناخت می باشد و از جمله موضوعات بررسی شده میتوان از تمدن آریائی و دنیای باختر و هندوستان، برهما و برهمن ، زندگی بودا و کیش بودائی نام برد .
در کتاب فروغ خاور به دسته بندی رنج به پنج چشمه و راه های نابودی هر کدام که بکمک هشت پیشراه پاکی صورت می پذیرد، پرداخته شده است و غایت آن زندگی شادمانه در زنجیره عشق و دوستی رها از هرگونه دشمنی و کینه و انتقام می باشد .

گوینده سخن زیبا : همه همراهان

بعد از معرفی کتاب فروغ خاور طی پیشنهاد سینا پس از رای گیری تصمیم گرفته شد در این جلسه نشست ، همراهان خود در بخش ارائه سخن زیبا به ایراد مطلب بپردازند. گزیده ای از سخنان به شرح ذیل می رسد :
مهدیه : مثل اشک تمساح ریختن .ترشح اشک تمساح بعلت خاصیت چسبندگی باعث جذب حشرات می شود .
بردیا : در نقش وحدت ، بیان داستان ما ده نفر بودیم تنها، آنها ۳ نفر بودند همراه .
مهسا : مثل دست گل به آب دادن
نینا : چندین جمله کوتاه و زیبا از جمله : از این نترسید که زندگیتان تمام شود ، از این بترسید که زندگیتان شروع نشود . ۲- کسی که دائم می خواهد دیگران برایش کف بزنند خوشبختی اش را در دست دیگران قرار داده است . و ….
نکات قابل ذکر :

گفت و شنود آزاد با موضوع : ارتقائ خود

در بخش گفتگوی آزاد ابتدا آیین بحث با همراهی همراهان بیان شد.
– ارتقاء از درون هر شخص شکل می گیرد و رشد میکند که لازمه آن تفکر و تأمل می باشد .- تنها علاقه به شنیدن سخنرانی نشانه تنبلی است از آنجائی که صحبت کردن درباب موضوعات بمراتب آسان تر از عملی نمودن آنها می باشد گروهی در بخش خطابه استاد شده اند و گروهی دیگر در نقش شنونده منفعل .- هنگام رویاروئی با مسائل مهم ، نمی توانیم با همان تفکری که مسائل و مشکلات را به وجود آورده ایم ، آنها را حل کنیم .
– مشکل در نگرش ما به مشکل است .- عوامل ارتقاء : همراهان از تجربه شخصی در ” گروه بودن ” شان صحبت نمودند و نقش بسزای این گونه ” بودن ” را در در پیشرفتهای مختلف خود برشمردند . هر یک تاثیر عمیقی را خاطر نشان شدند ژرفای آن تنها برخودشان آشکار است .
زمان پایان نشست :
جلسه نشست در ۷:۳۰ دقیقه خاتمه یافت
برنامه نشست آینده :
مسئولیت های پذیرفته شده همراهان طی هفته آتی به اطلاع می رسد

 

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 1 =