زندگی چیست؟ (مروری بر هدف زندگی از نگاه مشاهیر جهان)

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

اگر در طول تاریخ بشریت به مذاهب و فلسفه ها نگاه کنیم، همیشه این سوال در همه فرهنگ ها به صورت مستقیم مطرح شده است و یا به نوعی به این سمت هدایت شده اند که هدف زندگی چیست؟

فهرست عناوین این مطلب:

زندگی چیست؟

حقیقت این است که بخشی از آنچه معنای زندگی را بسیار جذاب می کند، تنوع، رمز و راز و ناملموس بودن آن است. با این حال، این نکته مهم است که فقدان یک جواب مشخص به این معنی نیست که جوابی برای این سوال وجود ندارد. جستجوی معنای زندگی سفری است که هر فرد باید خود طی کند. هر شخص باید به دنبال پاسخی خاص و منحصر به فرد برای پاسخ به سوال زندگی چیست، باشد.

هدف از زندگی چیست؟

از آنجا که ما به عنوان انسان توانایی تفکر منطقی و تجزیه و تحلیل پیرامون خود را داریم، کنجکاو شده ایم که چرا همه چیز به شکلی است که هست. این مسئله در مورد هر زمینه ای نیز صادق است، مانند زمانی که می خواهیم بدانیم که در سطح نسبی موجودات چگونه تکامل یافته اند و در یک سطح مطلق، مانند وقتی که سؤالات گسترده تری در مورد معنای زندگی، خدا و ماهیت جهان می پرسیم.

زندگی چیست؟ (مروری بر هدف زندگی از نگاه مشاهیر جهان)

بعضی اوقات وقتی سوالی ذهن ما را درگیر می کند، به دنبال پاسخی سریع هستیم. به همین جهت بهترین راه این است که ببینید چرا این سوال را مطرح کرده اید. بدین ترتیب ذهن شما نسبت به موضوع مورد سوال روشن می شود.

مردم به دلایل مختلفی در مورد هدف زندگی سوال می کنند. شاید آنها فقط ذاتاً کنجکاو باشند یا اینکه اخیراً یک بحران خانوادگی و روحی را تجربه کرده اند. ممکن است ایمان آنها زیر سوال رفته باشد. یا دچار افسردگی شده باشند و به دنبال راهی برای موفقیت در زندگی باشند.

چگونه می توان هدف زندگی خود را پیدا کرد؟

برای پیدا کردن هدف زندگی شما باید در این باره جستجو کنید. سپس از میان آنچه دیده اید، شنیده اید و یا خوانده اید، صحیح ترین آن را انتخاب کنید. از آنجا که پاسخ های زیادی برای این سوال وجود دارد، باید مطالعه کنید و با افکار و اندیشه های مختلف آشنا شوید. چرا که در نهایت پاسخ ها، نیاز شما برای پرسیدن این سوال را برآورده کند و شما را قانع کند. همان طور که اشاره کردیم، شما باید بدانید که چرا به دنبال هدف زندگی هستید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

در ادامه این مقاله از نیک اندیشان تصمیم داریم در مورد زندگی، معنای زندگی و هدف آن از قول چند تن از بزرگان جهان جملاتی را بیان کنیم و توضیحات مختصری در این باره دهیم. شاید این مقاله جرقه ای باشد برای شروع تفکری عمیق برای یافتن جواب سوالِ زندگی چیست؟!

هدف زندگی از دیدگاه مشاهیر جهان

هدف زندگی شاد بودن است

احساس خوشبختی را نمی توان به مسافرت، دارایی، درآمد، لباس و یا هزینه های مختلف محدود کرد. خوشبختی تجربه معنوی زندگی کردن هر دقیقه با عشق، لطف و قدردانی است.

دنیس ویتلی

زندگی چیست؟ (مروری بر هدف زندگی از نگاه مشاهیر جهان)

یکی از بارزترین نتیجه گیری هایی که ممکن است از این نظر به دست بیاوریم، نیاز به خوشبختی است. روانشناسی عمومی غالباً نشاط و رضایت درونی را به عنوان بالاترین فضیلت زندگی می داند.

متأسفانه، ما اغلب دقیقاً نمی دانیم خوشبختی چیست. بنابراین یافتن آن دشوار است. برای اینکه بدانید چگونه شادی را در زندگی‌تان پیدا کنید و اینکه آیا این یک هدف برای زندگی شما کافی است، باید ابتدا کشف کنید که خوشبختی برای شما چه معنی دارد. برای اینکه تصویری شفاف و واضح از زندگی و شاد بودن داشته باشید، می توانید به دنبال آن بروید و ببینید که آیا این هدف پاسخ سوال بزرگ شما را می دهد یا خیر.

هدف زندگی، به جا گذاشتن میراث است

زن و مرد خوب باید مسئولیت ایجاد میراثی را بپذیرند که نسل بعدی را به سطحی برساند که می توانیم تصور کنیم.

جیم ران

در دنیای بیش از حد رقابتی که در آن زندگی می کنیم، به جا گذاشتن میراث غالباً به طور ضمنی به عنوان بالاترین درجه تقوا مطرح می شود. به جا گذاشتن میراث، راهی است که به ما در جامعه احساس ارزشمندی می دهد و یادگاری از ما در روزگاری است که دیگر حضور نداریم. با این حال، این نیازی به دستیابی به مقیاسی بزرگ، مانند ساختن یک برند تجاری و یا تبدیل شدن به یک ورزشکار موفق نیست. میراث شما به معنای ساده می تواند تشکیل خانواده و زندگی کمی بهتر از گذشته است.

هدف زندگی دوست داشتن دیگران است

نه تنها عشق به خود و عشق به دیگران دست به دست هم می دهند بلکه در نهایت جداشدنی نیز نیستند.

م. اسکات پک

زندگی چیست؟ (مروری بر هدف زندگی از نگاه مشاهیر جهان)

تمام فلسفه ها و مذاهب مهم از اهمیت عشق حمایت کرده اند. به نظر می رسد عشق یک عامل شفابخش رنج بشر و چیزی است که ما را در طول زمان و فرهنگ پیوند می دهد. وقتی ما می توانیم بدون قید و شرط دیگران را دوست داشته باشیم، می بینیم که محیط ما به طور طبیعی به مکانی پایدار و پربار تبدیل شده و لنزهایی که از طریق آن دنیا را می بینیم مثبت تر و پربارتر شده است.

هدف زندگی ایجاد یک تغییر مثبت است

سعی کن هر روز تغییری در زندگی هر فردی، از جمله خودت ایجاد کنی.

داو زانتاماتا

ایجاد یک تغییر مثبت ممکن است به نظر می رسد کلیشه ای و هدف اصلی و بزرگی باشد، اما وقتی ما تلاش می کنیم این کار را در یک سطح عملی انجام دهیم، معنی خود را می یابد. زیرا ما ثمره کار خود را در زمان واقعی می بینیم. باز هم، لازم به تأکید است که ایجاد یک تغییر مثبت نیاز به امکانات زیادی ندارد. ما مشروط به این هستیم که دنباله رو رسانه های اجتماعی و فرهنگ عامه پسند باشیم. و همچون آنها فکر کنیم که فقط یک تغییر مثبت در مقیاس بزرگ شایسته پیگیری است. اما واقعیت این است که تغییرات کوچک و قابل رویت، اغلب بیشتر پاداش می گیرند.

هدف زندگی داشتن تجربیات متنوع است

بیست سال بعد شما بابت کارهایی که انجام ندادید بیشتر افسوس می خورید تا کارهایی که انجام دادید.

مارک تواین

زندگی چیست؟ (مروری بر هدف زندگی از نگاه مشاهیر جهان)

راه دیگری که می توانیم هدف زندگی خود را بیابیم این است که یک مجموعه تجربیات غنی و تحقق بخش داشته باشیم. تا آنجا که می توانیم یک زندگی با یک شکل خاص را تعیین نکنیم.

بنابراین معنی هنگامی ایجاد می شود که ما از طریق حواس پنجگانه هدیه تجربیات بشری خود را جشن می گیریم. سفر، سرگرمی، عشق، روابط، غذای خوب و تجربیات جدید همه روش‌هایی است که می توانیم تجربه جدید کسب کنیم.

اگرچه همه منابع برابری برای انجام این کارها ندارند. اما اگر  می خواهید واقعاً زندگی کنید و پشیمانی در زندگی نداشته باشید، فرصت های خود را از دست ندهید.

هدف زندگی یافتن چیز مهمی است که بتواند رنج را توجیه کند

اگر اصلاً در زندگی معنایی وجود نداشته باشد، باید در رنج معنی داشته باشیم.

ویکتور فرانکل

رنج بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است و به طور قابل فهم، بسیاری از افراد را به هدف و معنا سوق می دهد. چندین روش مختلف برای رنج وجود دارد. فلسفه های شرقی مانند بودیسم و ​​هندوئیسم بر این باورند که معنای زندگی فرار از چرخه رنج است که این کار را از طریق یوگا انجام می دهند.

از طرف دیگر، تعبیر غربی مانند تفسیر ویکتور فرانکل و فریدریش نیچه برای یافتن چیزی در زندگی است که درد و رنج را توجیه می کند. نیچه معتقد است: «کسی که دلیلی برای زندگی دارد می تواند هر چیزی را تحمل کند.»

کلام نهایی در باب هدف زندگی

ما چند مورد از پاسخ ها به این سوال را با هم مرور کردیم، حال وقت آن رسیده که شما جستجوی خود را شروع کنید. کتاب های زیادب در این زمینه وجود دارد که توسط افراد مختلفی نوشته شده اند. آن ها وقت و انرژی بسیاری برای پاسخ به سوالات در باب زندگی و معنای آن صرف کرده اند.

با خواندن این کتاب ها، بحث در مورد ایده های آنها و تأمل در مورد تجربیات دیگران، ممکن است با گذشت زمان بتوانیم پاسخی برای معنای زندگی پیدا کنیم که با عقاید ما متناسب باشد.

در نتیجه اگر تاکنون فرصت نکرده اید که با خود خلوقت کنید و در مورد زندگی، هدف زندگی و معنای آن تامل کنید، پیشنهاد می کنیم، در اسرع وقت (کتی همین الان!) این کار را انجام دهید.

 

 

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

28 + = 38