معرفی و نقد کتاب ثروتمندترین مرد بابل

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

فهرست عناوین این مطلب:

معرفی و نقد کتاب ثروتمندترین مرد بابل

ثروتمندترین مرد بابل توسط جورج اس. کلاسون یک نمونه کلاسیک بی زمان است که من از همان روزهایی که برای اولین بار به دنیای خودباوری و ثروتمند شدن وارد شدم، آن را شناختم.

اگر شما هم دوست دارید ثروتمند شوید و در مورد راه های ایجاد ثروت بدانید، من به شما مطالعه کتاب ثروتمندترین مرد بابل را پیشنهاد می کنم. ایده های موجود در کتاب ثروتمندترین مرد بابل ابتدا به عنوان جزوه های مدیریت مالی مطرح شدند. اما درنهایت در یک کتاب به نام ثروتمندترین مرد بابل گردآوری و به چاپ رسیدند.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل  به دلیل اصول بی زمان خود که در هر مقطع تاریخی تازگی دارد، در زمینه کسب ثروت تا امروز مطرح بوده و شهرت و کارایی خود را از دست نداده است.

قوانین این کتاب تغییر نکرده اند و تا ۵۰۰ سال دیگر نیز تغییر نخواهند کرد. خواندن کتاب ثروتمندترین مرد بابل  کار آسانی است. در این مقاله خلاصه و نقدی از کتاب ثروتمندترین مرد بابل را برای شما بیان می کنیم.

خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل داستانی را نشان می دهد که در دوران باستان در بابل تنظیم شده است. در داستان این کتاب جوانی از یک فرد ثروتمند می خواهد که او را برای کسب ثروت و پولدار شدن راهنمایی کند. این مرد ثروتمند به آرامی قوانینی را برای ثروت به او می آموزد که در هر زمانی مورد استفاده هستند و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. جوان وقتی اشتباه می کند، او را مورد سرزنش قرار می دهد، اما سرانجام پسر ثروتمند می شود.

بهترین درس‌هایی که می توانیم از کتاب ثروتمندترین مرد بابل  بیاموزیم:

۱. بخشی از درآمد خود را پس انداز کنید تا بتوانید سرمایه گذاری کنید

به نظر می رسد  می رسد این یک اصل بسیار واضح باشد؛ اما در میان بسیاری از مردم خصوصا جوانان چندان رایج نیست. اکثر جوانانی که با آنها ملاقات می کنم، آشکارا اعتراف کرده اند که آنها هر آنچه را که به دست می آورند، خرج می کنند. این موضوعی که بیشتر مرا آزار می دهد. من می دانم که حتی اگر آنها پول بیشتری کسب کنند ثروتمند نخواهند شد. زیرا به مقدار بیشتری خرج می کنند و موجودی حساب بانکی آنها به صفر می رسد.

معرفی و نقد کتاب ثروتمندترین مرد بابل

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

۲. از پول پس انداز شده برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید

این احتمالاً یکی از حقیقت های طلایی ایجاد ثروت است که بسیاری از قدیمی ها مانند پدر بزرگی ثروتمند می داند. کوین اولری این موضوع را به خوبی توضیح می دهد. او هر دلار را مانند سربازان کوچک تصور می کند. هر روز، ماموریت او این است که سربازان بیشتری را اسیر کند و آن سربازان را به کار بگیرد تا بتواند سربازان بیشتری را اسیر کند.

بیشتر مردم از این پول برای چیزهایی استفاده می کنند که ارزش خالص آن صفر است. شما با انجام این کار شخص دیگری را ثروتمند می کنید.

افراد باهوش چه کاری انجام می دهند؟ آنها هر پولی را که پس انداز کرده اند برای کاری که به واسطه آن پول بیشتری کسب می کنند، خرج می کنند. معمولاً، این پول را روی چیزی سرمایه گذاری می کنند که در آن مهارت دارند یا درک خوبی از آن دارند: یک بسکتبالیست ممکن است آن را صرف کلاس های بسکتبال کند، یک برنامه نویس ممکن است آن را صرف یادگیری سطوح پیشرفته برنامه نویسی کند، یک تاجر ممکن است آن را صرف یک تجارت کوچک کند که از این طریق پول بیشتری بدست می آورد.

۳. فقط از افرادی که در آن زمینه مهارت دارند مشاوره بگیرید

این قانونی است که معمولاً در زمینه ثروت و تجارت خیلی به آن نمی پردازند، اما اهمیت بسیاری دارد. چرا؟ زیرا اگر با افرادی مشورت کنید که درباره سرمایه گذاری هر چه می خواهید بشنوید می گویند، اما از آن صنعت هیچ چیزی نمی دانند، پولتان را از دست می دهید. اگر در مسیری اشتباه سرمایه گذاری کنید، پول خود را از دست می دهید.

۴. فقط پول خود را در صنایع و مهارت هایی که با آنها بسیار آشنایی دارید سرمایه گذاری کنید در غیر این صورت پول خود را از دست می دهید

شما فقط می توانید در صنایعی که با آنها آشنا هستید سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال، اگر شما در مورد املاک و مستقلات چیز زیادی نمی دانید و یا اگر تخصصی در زمینه پزشکی و جراحی ندارید، سرمایه گذاری پول در آن مثل دور ریختن اموالتان است.

۵. پول نقد آرزو نکنید. در عوض، برای دستیابی به یک جریان نقدی ثابت کار کنید

مردم آرزو می کنند که کاش خوش شانس باشند و در قرعه کشی برنده شوند. اما هر مبلغ نقدی که برنده شوید سرانجام به صفر می رسد و دوباره شکست می خورید. به جای این، شما باید به دنبال داشتن یک سیستم مداوم و رو به رشد باشید که مدام درآمد بیشتری برای شما به ارمغان می آورد. که بستگی دارد چه میزان از آن پول را پس انداز کنید.

معرفی و نقد کتاب ثروتمندترین مرد بابل

۶. اگر آن را در راه احمقانه ای استفاده کنید، پول خود را از دست خواهید داد

این بدان معنی است که اگر در مشاغلی سرمایه گذاری کنید که هیچ آشنایی با آنها ندارید و یا با افرادی شریک شوید که شم اقتصادی ندارند، آن را از دست خواهید داد. اگر به کلاهبرداران اعتماد کنید، پول خود را از دست خواهید داد. اگر بر اساس بی تجربگی شخصی یا فشارهای احساسی هزینه کنید و یا از آن پول استفاده کنید، آن را از دست خواهید داد.

۷. ۱۰٪ از درآمد خود را کنار بگذارید. حتی متوجه تفاوتی در کیفیت زندگی خود نمی شوید

قبل از اینکه درآمد خود را خرج کنید، ۱۰٪ برای پس انداز و سرمایه گذاری کنار بگذارید. اگر با پس انداز ۱۰ درصد درآمد خود شروع کنید، حتی متوجه تفاوت آن در سبک زندگی تان نخواهید شد. کیفیت زندگی شما تفاوت قابل توجهی نخواهد داشت. در کمال تعجب یاد خواهید گرفت که بدون آن زندگی کنید.

۸. در زمینه توانایی خود برای کسب اطلاعات بیشتر سرمایه گذاری کنید

این بدان معنا است که شما باید زمان خود (یا پول) را صرف بهبود مهارت ها، دانش و توانایی بیشتر برای کسب درآمد کنید. برای مثال اگر زمینه کاری شما مربوط به فناوری اطلاعات است، باید مقداری از درآمد خود را صرف یادگیری مهارت های جدید و بروزرسانی دانش و اطلاعات فعلی تان کنید.

۹. اگر گرفتار حرص و طمع خود شوید، پول خود را از دست خواهید داد

بین داشتن رویاهای بزرگ، در مقابل اجازه دادن به حرص و طمع در تصمیم گیری تفاوت وجود دارد. می توانید با یک سرمایه گذاری کوچک ۱۰۰۰ دلاری، یک تجارت چند میلیارد دلاری بسازید. اغلب میلیاردرهای زیادی که من بررسی کرده ام، مانند سام والتون و وارن بافت، همیشه در مورد سرمایه گذاری های خود بسیار محافظه کار بودند. آنها ترجیح می دهند آهسته و با کمترین میزان ریسک پذیری تجارت کنند.

۱۰. افرادی که دست به اقدام می زنند شانس بیشتری خواهند داشت زیرا آنها شانس خودشان را می گیرند

این عبارت به این معنی نیست که اگر بیشتر قمار کنید، پول بیشتری کسب خواهید کرد. آنچه منظور نویسنده این بخش از کتاب ثروتمندترین مرد بابل است، این است که کسانی که آنچه را که یاد می گیرند از آن استفاده می کنند (به جای اینکه آن را در ذهن خود نگه دارند) ، شانس بیشتری برای موفقیت دارند.

معرفی و نقد کتاب ثروتمندترین مرد بابل

نقد کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل به سبک قدیم نوشته شده است. بنابراین، برخی از کلمات و عبارات استفاده شده کمی گیج کننده و قدیمی به نظر می رسند. با وجود کلمات عجیب، فهم پیام اصلی داستان بسیار ساده است. بعضی اوقات شما باید سطرها بخوانید تا درس آن داستان را متوجه شوید.

مواردی در کتاب ثروتمندترین مرد بابل که با آنها موافق نیستیم

شخصا با توصیه این بخش از کتاب ثروتمندترین مرد بابل موافق نیستم که«املاک و مستقلات بهترین سرمایه گذاری در تمام دوران است» زیرا اینگونه نیست. سرمایه گذاران و بازرگانان زیادی هستند که پول بیشتری کسب می کنند تا به جز املاک و مستغلات در مشاغل دیگری متمرکز شوند. بعلاوه، این نکته با عدم سرمایه گذاری در زمینه ای که از آن اطلاع ندارید در تضاد است. حتی اگر شما در زمینه املاک تجربه زیادی داشته باشید، ما نمی توانیم به طور قطعی پیش بینی کنیم که این بهترین سرمایه گذاری است.

این مسئله سؤالی را ایجاد می کند که چرا باید به جورج کلاسون، نویسنده اعتماد کنم؟ چه چیزی باعث می شود وی مشاوره معتبری باشد؟ پس از بررسی و تحقیقات، مشخص شده است که کتاب ثروتمندترین مرد بابل واقعا در دوران قدیمی که در کتاب مطرح شده است، نوشته نشده است. در حقیقت، جورج آن را در سال ۱۹۲۶، دو سال قبل از افسردگی بزرگ نوشت.

این مسئله کمی شک و تردید به وجود می آورد که من تا چه اندازه می توانم به توصیه های او اعتماد کنم. آنچه من می دانم این است که او در زمان خود یکی از ثروتمندترین افراد نبوده زیرا افرادی مانند فورد و راکفلر در آن دوران زندگی می کردند و من می دانم که چقدر ثروتمند بودند.

کلام نهایی درباره کتاب ثروتمندترین مرد بابل

براساس آنچه که من از میلیونرها و میلیاردرهای دیگری که در مورد ثروت اندوزی می گویند، دیدم، بیشتر اصول وی درست است.

بسیاری از نکات وی در مورد راه اندازی سیستمی برای کسب درآمد بیشتر و بهبود توانایی و دانش شما نکات اصلی کسب ثروت است که بیشتر میلیونرها آن را بیان می کنند. در نتیجه به شما توصیه می کنم حتما کتاب ثروتمندترین مرد بابل راه بخوانید و توصیه های خوب آن را در زندگی تان عملی کنید.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 1 =