هدف از تشكيل گروه نيك انديشان

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

درود بر زیبا

بعد از تشکیل جلسه دیدار (میتینگ) که دوستان وبلاگ نویس رو که هیچکدومشون رو قبلاً ندیده بودم ولی با آنها تبادل اندیشه داشتم دعوت کرده بودم، ۶ جلسه با دوستان برگزار شد که هر ۶ جلسه روز چهارشنبه ساعت ۵ بود. ساعت ۵ روزهای چهارشنبه این جلسات ادامه خواهد داشت و هر کس که مایل باشه و در خودش مسئولیتی در قبال جامعه و نیرویی برای فعالیت حس کنه می تونه به این گروه بپیونده و در جلسات شرکت کنه.

هدف گروه نیک اندیشان چیست؟

این سؤالیست که من در جلسه دیدار چرایی آن را توضیح دادم و کمی هم از چیستی و چگونگی آن. اما قرار شد که در مورد چیستی و چگونگی آن در جلسه اول برای کسانی که مسئولیتی در قبال جامعه حس می کنند توضیح داده شود که به دلایلی به تعویق افتاد.

در جلسه دیدار، چرایی تشکیل گروه، آشفتگی فرهنگی عنوان شد و اینکه باید برای فرهنگ این جامعه کاری کرد چرا که همه چیز جامعه از نظر من به ذهنیت و فرهنگ افراد جامعه وابسته است.

حال چیستی هدف: پیشنهادی که من دادم در کل به این مفهوم است که بیاییم از خود شروع کنیم. اما از خود شروع کردن نمی تواند در تنهایی صورت پذیرد. چون ما در جمع زندگی می کنیم و اعمالمان بر اساس جمع اجرا می شود پس رفتارمان باید در جمع شکل گیرد تا درستی و نادرستی آن را درک کنیم. در تنهایی ممکن است افکار و اعمال خود را صحیح بدانیم در حالی که در جمع مردود باشد. با این توصیف قرار نیست که فرهنگ جامعه را تغییر دهیم یا اصلاح کنیم ، بلکه قرار بر این است که دور هم جمع شویم و خود را و یکدیگر را ارتقاء بخشیم. تعداد افراد گروه که بالا رفت ، خود گروه قسمتی از جامعه خواهد بود و در فرهنگ جامعه اثر خود را بر جا می گذارد.

چگونگی تحقق هدف گروه نیک اندیشان :

– ما در یک گروه دور هم جمع خواهیم شد و در مورد عقاید و اندیشه ها و دانسته های خود صحبت خواهیم کرد و نظرات دیگران را در مورد عقاید خود خواهیم شنید و عقاید و نظرات دیگران را گوش خواهیم کرد و نظرات خود را در مورد عقاید دیگران ابراز خواهیم کرد. و بحث کردن را در یک محیط سالم و بدون تنش خواهیم آموخت و ذهن خود را و عقاید خود را و تفکر خود را ارتقاء خواهیم بخشید.
– در مورد آیین های گذشتگان و در مورد چرایی برگزاری این آیین ها صحبت خواهیم کردو از اطلاعات هم در مورد این آیین ها سود خواهیم جست و مراسم این آیین ها را برگزار خواهیم کرد هم برای تحقق بخشیدن به چرایی برگزاری این آیین ها و هم برای دور هم جمع شدن و یاد گرفتن آداب معاشرت جمعی و هم شاد بودن و هم لذت بردن و هم جذب افراد خوب دیگر به واسطه این مراسم.
-در کمک رسانی به افراد جامعه به شیوه های مختلف سعی خواهیم کرد.
– این گروه را به عنوان یک تشکل به ثبت خواهیم رساند تا بتوانیم از امکانات دولتی و مردمی استفاده ببریم و در مباحث فرهنگی در جامعه بتوانیم اظهار نظر کنیم.

ارائه دو پیشنهاد

حال برای تشکیل و هدایت این گروه لازم است که روش هایی در پیش بگیریم. دو پیشنهاد اولیه خود را برای شروع حرکت، بیان می کنم و پیشنهاد های دیگر در زمان خود بیان خواهند شد. پیشنهاد من در مورد جذب افراد این است که افراد را چه از وبلاگ نویسان و چه از افرادی که در دنیای حقیقی( متضاد دنیای مجازی اینترنت) با آنها در ارتباطیم و با آنها قبلاً تبادل اندیشه داشته ایم جذب گروه نیک اندیشان کنیم . من در مورد اداره گروه معتقدم که تا زمانی که افراد گروه به ۲۰ نفر عضو فعال نرسیده اجازه داشته باشم که گروه را هدایت کنم و وقتی ۲۰ نفر عضو فعال این تشکل را به ثبت رساندند، این گروه به صورت شورا اداره شود در حین اینکه به جذب افراد ادامه می دهد. هر چند که برای ثبت این تشکل به ۲۰ نفر عضو فعال و ۳۰ نفر عضو غیرفعال نیاز باشد. دلیل من برای این پیشنهاد کمبود رای برای قانون گذاری است که لازم است تا زمانی که تعداد افرادی که فعال هستند و هدف را کاملا درک کرده اند به حد معقولی نرسیده، قانون گذاری برای تشکل انجام نگیرد و با هدایت ارائه دهنده پیشنهاد و با تفاهم، گروه کار خود را آغاز کند. اسم این گروه را هم از پیغام یکی از دوستان که اغراق کرده و به من لقب نیک اندیش بزرگ داده بود اقتباس کردم و پیشنهاد می دهم.

پس قرار بر این است که پندار نیکی که بر ذهن های ما جاری است بر گفتارمان جاری سازیم و در کردارمان عملی کنیم.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

امیدوارم که اعضاء گروه نیک اندیشان در تحقق و تکامل این هدف مرا یاری دهند.

زیبا یارتان

نویسنده: سینا یاوریان

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 1 = 10