يادآوری روش ها و اهداف گروه نيک انديشان

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

یادآوری روش ها و اهداف گروه نیک اندیشان 

درود بر شما

گروه نیک اندیشان تشکیل شد برای ارتقا شخصی . جهت ارتقا شخصی ، این خود شخص است که در گروه برای ارتقا خود تلاش می کند.

گروهی وجود ندارد که افرادی بیایند و عضو آن گروه شوند و گروه ، امکاناتی در اختیار آنها قرار دهد . یک گروه را افرادی تشکیل می دهند و گروه بدون فعالیت و حضور آن افراد وجود نخواهد داشت.

در گروه نیک اندیشان افراد با هم همراه می شوند تا از طریق روش هایی برای ارتقا خود تلاش کنند. این تلاش برای ارتقا خود ، خود به خود همراهی دیگر افراد گروه را نیز به دنبال دارد و آنها را نیز در جهت ارتقا شخصی خودشان همراهی می کند. جنبه دیگر وجود گروه ، اشاعه این روش در جامعه است؛ این روش که “بیایید از خود شروع کنیم”.

پس در گروه نیک اندیشان افرادی دور هم جمع می شوند و از هم همراهی می خواهند برای ارتقا شخصی خود و دیگران را همراهی می کنند برای ارتقا شخصی خود.  روش هایی که در گروه وجود دارد همچون نشست های هفتگی یا برنامه های تفریحی و بسیاری برنامه های دیگر ،همه ، روش ها و وسیله ها و فرصت ها و امکان هایی هستند برای ارتقا خود.  در این روش ها دوستان همدیگر را همراهی می کنند. به همین دلیل ما عضو گروه نداریم بلکه همراهان گروه داریم که همدیگر را همراهی می کنند.

در این روش ها همراهان می توانند از طریق کمک گرفتن از همراهی دیگر همراهان ، برداشت ها و نگرش های ذهنی خود را ویرایش، پیرایش ، پالایش و در نهایت آرایش کنند و در هر لحظه در جهت ارتقا خود پیش روند.

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

در یک گروه ، معمول این است که افراد،  عضو گروه می شوند و برای پیاده کردن هدفی خاص تلاش می کنند. به طور نمونه گروه های خیریه برای جمع آوری مبالغی برای کمک  برای زلزله زدگان فعالیت می کنند. یا گروه هایی وجود دارند که در مسائل مختلف جامعه برای اصلاحات وارد عمل می شوند مانند حفاظت از محیط زیست و یا گروه هایی جشن های آیینی را زنده می کنند. هدف این گروه ها به نظر ملموس است اما اهداف گروه نیک اندیشان چندان ملموس به نظر نمی رسد چون گروه نیک اندیشان در نظر دارد همه این مسائل را پیگیری کند اما با همراهی هم به هدف ارتقا خود. اهداف گروه نیک اندیشان انجام کار خاصی برای جامعه به طور ملموس نیست ، هدف گروه نیک اندیشان انجام این کارها برای ارتقا خود از طریق مسئولیت پذیری و همراهی هم به روش های مختلف از جمله انتقاد است. انجام این کارها مانند فعالیت برای محیط زیست ، مقطعی هستند و جزو اهداف کوتاه مدت برای جامعه محسوب می شوند اما هدف گروه نیک اندیشان استفاده از این کارها به عنوان روشی برای ارتقا خود است که یک هدف بلند مدت برای جامعه است. چرا که جامعه از افراد تشکیل شده و اگر تک تک افراد خود را تغییر دهد و خود را ارتقا دهند ، جامعه ارتقا پیدا می کند و خود به خود بسیاری از مسائل حل خواهد شد.  این یعنی هدف بلند مدت از میان اهداف گروه نیک اندیشان 

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که آموخته شده است که به اهداف کوتاه مدت بپردازیم و معمولا به اهداف بلند مدت به عنوان غیرممکن نگاه می کنیم  و در پی آن نمی رویم. آموخته ایم که جلوی پای خود را ببینیم  و توان نگریستن به دور دست را در خود پرورش نداده ایم.

امید که با پیگیری اهداف گروه نیک اندیشان شروع از خود و همراهی خواستن از دیگران و همراهی کردن دیگران و اشاعه این روش از طریق گروه نیک اندیشان ، جامعه ایده آل را حداقل در درون گروه پدید آوریم تا الگویی برای کل جامعه باشد.

از ماست که بر ماست؛ تا زمانی که ما تغییر نکنیم هیچ تغییری در جامعه امکانپذیر نیست.

شاد و آگاه باشیم در هوشیاری

نوشته شده توسط سینا

قایق زندگی  با انتخاب دکتر یاوریان به عنوان مربی خود:

قایق بادبانی زندگی خود را در تلاطم امواج روزگار با لذت و اطمینان تا ساحل آرامش مطلوب به پیش برانید.

پست قبلیNext Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

61 + = 68